خانه / بیشتر بدانیم / کهکشان دوم فضایی بدون ماده تاریک کشف شد، برای اولین بار تایید شد

کهکشان دوم فضایی بدون ماده تاریک کشف شد، برای اولین بار تایید شد

Notice: Undefined index: taq_review_title in /home/fazayebi/public_html/wp-content/plugins/taqyeem/taqyeem.php on line 88

Notice: Undefined index: taq_review_total in /home/fazayebi/public_html/wp-content/plugins/taqyeem/taqyeem.php on line 90

User Rating: Be the first one !

NGC1052-DF2 یک کهکشان بزرگ اما بسیار گسترده است که حدود 60 میلیون سال نوری فاصله دارد. این تصویر از کهکشان که تصور می شود حاوی مقدار ناچیز ماده تاریک است، توسط Camera Advanced Surveys در تلسکوپ فضایی هابل تزیین شده است

یک سال پیش، زمانی که آنها یک کهکشان را تقریبا به طور کامل از ماده تاریک بیرون کشیدند، ستاره شناسان فضانورد شدند. همانطور که اولین کهکشان همیشه فاقد مواد گریزناپذیر بود – که گمان می رود که 85 درصد از جرم جهان را تشکیل می دهد – اخبار را از طریق جامعه نجومی گسترش داد. این برخی از محققان را خوشبختانه جذاب کرده است، و دیگران به راحتی شک و تردید دارند.

“اگر تنها یک شیء وجود داشته باشد، شما همیشه صدای کمی در پشت ذهن خود دارید و می گوید:” اما اگر اشتباه کردید، چه اتفاقی می افتد؟ “ستاره شناس Pieter van Dokkum از دانشگاه ییل، که در سال گذشته، ، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت. “با وجودی که ما تمام چک هایی را که می توانستیم بپذیریم، نگران بودیم، طبیعت ما را برای یک حلقه پرتاب کرد و توطئه کرد تا چیزی را واقعا واقعا خاص بسازیم، در حالی که واقعا چیزی غیرمعمول بود”.

در حال حاضر، یک مطالعه جدید منتشر شده در نامه های Astrophysical Journal در تاریخ 27 مارس نشان می دهد ون Dokkum و تیم خود را به حال حق همه در کنار هم بود.

بر طبق این کار، آنها یک کهکشان ارواح که حدود 60 میلیون سال نوری را به نام NGC 1052-DF2 قرار داده اند (DF2 برای کوتاه بودن) تقریبا هیچ ماده تاریک قابل تشخیص را تایید نکرده است. علاوه بر این، یک مطالعه دوم که در 20 مارس در همان مجله منتشر شد، اعلام کرد کشف یک کهکشان کم نور و منتشر با کمبود ماده تاریک، به نام DF4 نامگذاری شده است.

در کنار هم، مقالات جدید نشان می دهد DF2 تنها نیست، بلکه به جای بخشی از یک جمعیت بزرگ و کهکشان که قبلا ناشناخته بوده اند، به نظر می رسد که خود را از پیوندهای ماده تاریک آزاد کرده اند. این تحقیق جدید ممکن است پیامدهای چشمگیر برای نظریه های غالب پیرامون شکل گیری و تکامل کهکشان ها، و نیز ماهیت واقعی ماده تاریک داشته باشد.

شانی دانیلی، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه ییل و نویسنده اصلی آخرین تحقیق در DF2، گفت: “واقعیت این است که ما چیز جدیدی را مشاهده می کنیم که بسیار جذاب است. “هیچ کس نمی دانست که چنین کهکشان هایی وجود داشته است، و بهترین چیز در جهان برای یک دانشمند نجوم، کشف یک جسم است – چه یک سیاره، یک ستاره یا یک کهکشان – که هیچ کس نمی دانست یا حتی فکر نمی کرد.”