خانه / اخبار / شکار آتش بازی کیهانی در ابرهای ماژلانی

شکار آتش بازی کیهانی در ابرهای ماژلانی


Notice: Undefined index: taq_review_title in /home/fazayebi/public_html/wp-content/plugins/taqyeem/taqyeem.php on line 88

Notice: Undefined index: taq_review_total in /home/fazayebi/public_html/wp-content/plugins/taqyeem/taqyeem.php on line 90

User Rating: Be the first one !


این مناطق تشکیل دهنده ستاره ای که درون ابر بزرگ ماژلانی یافت می شوند با ستارگان جوان و پرانرژی پر شده و منجر به انتشار شدید از ابرهای اطراف گاز داغ می شوند

مجله نجوم
ورود یا ثبت نام | خدمات مشتری
فهرست
Search Astronomy.com
جستجو در Astronomy.com

خانه / اخبار / شکار آتش بازی کیهانی در ابرهای ماژلانی
شکار آتش بازی کیهانی در ابرهای ماژلانی
توسط جیک پارکس | منتشر شده: پنجشنبه، 28 مارس 2019
موضوعات مرتبط: CLUSTERS STAR
fireworks_head
این مناطق تشکیل دهنده ستاره ای که درون ابر بزرگ ماژلانی یافت می شوند با ستارگان جوان و پرانرژی پر شده و منجر به انتشار شدید از ابرهای اطراف گاز داغ می شوند.
بررسی SMASH
ابرهای ماژلانی بزرگ (LMC) و ابر کوچک ماژلانی (SMC) دو چشم انداز خیره کننده از چشم غیرمجاز هستند که می توانید در آسمان جنوب ببینید. در طول چند میلیارد سال گذشته، این دو کهکشان ماهواره ای از راه شیری در یک رقص پیچیده قفل شده اند که منجر به تعاملات متعدد بین آنها شده است. هر زمان که آنها نزدیک می شوند، نیروهای گرانشی آنها ابرهای گاز را درون آنها را مختل می کنند و موجب تشکیل هزاران خوشه ستاره ای جدید می شوند.

در حال حاضر، ستاره شناسان به شما کمک می کنند تا تمام این خوشه های نسبتا کم رنگ را ردیابی کنید.
fireworkstelescope
ابرهای بزرگ و کوچک ماژلانی (به ترتیب بالایی چپ و مرکز سمت چپ) به طور قابل توجهی در بالای تلسکوپ بلانکو 4 متری در رصدخانه بین المللی آمریكا در شیلی كار می كنند. تلسکوپ خانه دوربین تاریک انرژی (DECAm) است که برای ضبط تصاویر برای بررسی SMASH استفاده می شود. این درخت ها نشان دهنده سه منطقه تشکیل دهنده ستاره در ابر بزرگ ماژلانی است.
Anja von der Linden / دانشگاه Stony Brook؛ درج: بررسی SMASH
خوشه بالا
خوشه ستاره یک گروه از صدها تا میلیون ستاره است که همگی در همان زمان تشکیل می شوند. و هرچند که ستارگان در یک خوشه تنها زمانی که به جرم می آیند، از لحاظ ظاهری به کار می روند، همه آنها از همان مواد جعلی هستند، به این معنی که ترکیب آنها تقریبا یکسان است. این متغیر ثابت ترکیب کمک می کند تا خوشه ستاره به فوق العاده مفید برای اخترشناسان، به عنوان سن آنها می تواند با دقت بسیار دقیق تاریخ.

هنگامی که شما می دانید سن از مجموعه ای از خوشه های ستاره ای که به طور بالقوه در طول تعاملات گذشته بین LMC و SMC شکل گرفته است، می توانید شروع به جدا شدن از تاریخ تعامل پیچیده Clouds ماژلان ابر. و این دقیقا همان چیزی است که ستاره شناسان امیدوارند انجام دهند، زیرا ممکن است به سرنخ هایی درباره گذشته خود شیری راه پیدا کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *