خانه / بیشتر بدانیم / پنجره کوچک شدن ناسا برای مأموریت به تریتون

پنجره کوچک شدن ناسا برای مأموریت به تریتون

Notice: Undefined index: taq_review_title in /home/fazayebi/public_html/wp-content/plugins/taqyeem/taqyeem.php on line 88

Notice: Undefined index: taq_review_total in /home/fazayebi/public_html/wp-content/plugins/taqyeem/taqyeem.php on line 90

User Rating: Be the first one !

این مأموریت کمی با بازدهی بزرگ، دانشمندان را به یک نگاه دقیق تر به ماه تبدیل می کند که می تواند یک محیط سازگار با زندگی را برای خود برگزار کند.

زمانی که فضاپیمای وایایگر 2 ناسا از بزرگترین ماه خورشید نپتون، تریتون بازدید کرد، تصاویری از سطح زمین عجیب و غریب و سرخ شده را که توسط غواصان به نمایش گذاشته شده است، به نمایش گذاشت. چند دهه بعد، اخترشناسان اکنون مشتاق هستند تا نگاه دقیقتری داشته و مأموریتی را که آنها Trident نامیده اند، پیشنهاد کرده است.
ناسا / JPL
اخترشناسان آخرین و تنها زمانی دقیق به ماه نپتون رسیدند. تریتون در سال 1989، هنگامی که Voyager 2 به تصویر کشیده شد، تصاویری از یک طرف ماه را گرفته بود. اما این برخورد کوتاه نشان داد که فیلم هایی که از دنیای بسیار دور و سرد گرفته می شوند، هر نوع فعالیتی بلافاصله جذاب بود. دانشمندان اکنون فکر می کنند که ماه دارای اقیانوس زیرزمینی است. این یک هدف اولیه برای پیدا کردن زندگی بالقوه بیگانه در یک منطقه یخ زده از منظومه شمسی است که به خوبی خارج از استاندارد Goldilocks (“خیلی گرم و نه خیلی سرد”) منطقه است.

دانشمندان می خواهند به یک نگاه بهتر نگاه کنند.

لوئیز پروکرتر، مدیر موسسه ماهواره و سیاره ای که مسئولیت مأموریت تریتون را به نام Trident می داند، “ما تنها بخشی از سطح آن را دیده ایم، که در سال 1989 نیز دیده می شود .” تیم او در اوایل این ماه ماموریت در کنفرانس علمی قمر و سیاره در هوستون را مورد بحث قرار داد. “ما فکر می کنیم که (تریتون) دارای اقیانوس است. این در مدار بسیار شیب دار است، بنابراین احتمالا یک شیء کمربند کویپر است . “او می گوید که فعالیت اسیر شدن و کشیده شدن در مدار فعلی می تواند آن را گرم کند. “همه مدل ها نشان می دهد که اقیانوس زیر سطح آن است … این نشان می دهد که شما می توانید دنیای اقیانوس را ایجاد کنید، نه اینکه آن را در جای خود قرار دهید.”
ماموریت کوچک با بازده بزرگ
تیم پروکتر پیشنهاد ماموریت در برنامه کشف ناسا را ​​برای ماموریت کم هزینه ارائه می دهد. اما رقابت خواهد شد شیب دار. دیگر مأموریت های پیشنهادی از جمله کاوش زهره و یا بازگشت نمونه از مریخ. و حتی اگر Trident در نهایت انتخاب شود، زمان بندی توسعه به این معنی است که راه اندازی تا سال 2026، فقط در زمان ورود به Triton در سال 2038 اتفاق نخواهد افتاد.

یکی از ماموریت های اصلی ماموریت این است که فوجی ها را در سه دهه قبل ببینید. مریخ و ستاره های دنباله دار وقتی که خورشید سطوح خود را گرم می کنند، گاهی اوقات از مواد خسته می شوند و موجب انفجار کوچک گازها و مواد گرم شده می شود. مولوی یوویچ مولکولی فعال از لحاظ آتشفشانی نیز از مواد خارج می شود. اما تیرتون تریتون بیشتر احتمال دارد که قمرهای یخی Europa و Enceladus را تقلید کند و احتمالا از داخل اقیانوس آن مواد را از بین ببرد.
توجه کاربران
تریتون، بزرگترین ماه ماه نپتون، تنها یک بار، سه دهه پیش بازدید شده است.

Prockter و تیم او تنها کسانی نیستند که علاقمند به غول های یخی و قمر هایشان هستند. گروه دیگری از اخترشناسان پیشتر پیشنهاد ماموریت بسیار بزرگتری را برای هدف قرار دادن هر دو اورانوس و نپتون با زمان برای کاوش قمرهای خود نیز داشته اند. اما این ماموریت، با وجود هماهنگی با منافع نظرسنجی دهه ناسا ، هنوز یک شلیک طولانی است. و Prockter اشاره می کند که آنها در تعارض نیستند. “[Trident] می تواند مسیری برای یک ماموریت پیشرو در آینده باشد.” همچنین می تواند در چنین مأموریتی بزرگ آینده قرار گیرد. اما پروکرتر همچنین می گوید که اکنون دلیلی برای رفتن وجود دارد، بدون اینکه منتظر ماموریت بزرگتر و بلند پروازانه تر باشد.

در طول تابستان، زمانی که خورشید این ناحیه را روشن کرد، احتمالا آن را گرما زد و به فعالیت آن کمک کرد، نوشیدنی های غنی از نیتروژن در نواحی نپتون در نیمکره جنوبی رخ داد. پروکتر می گوید: “ما می خواهیم زمینه هایی را که Voyager دیدیم، ببینیم، بنابراین ما باید پیش از سال 2040 پیش برویم.” پس از آن، خورشید به سمت شمال حرکت می کند و دانشمندان بهترین شانس خود را برای تکرار مشاهدات خوش شانس ویجر از دست خواهند داد. راه اندازی 2026 همچنین اجازه می دهد تا آنها را به یک شات کمتر و یا مستقیم تر، تنها با کمک گرانش کوچک از مشتری در طول راه. از آنجایی که چرخه فصلی Triton طول می کشد 80 سال به طول می انجامد، چنین فرصتی برای مدت زمان طولانی نمی آید.
مأموریت بودجه
در حالی که 9 سال آینده، افق های جدید طی 9 سال به پلوتو سفر کرد، این یک مأموریت بلندپروازانه بود، که با یک موشک بزرگتر راه اندازی شد. برای رسیدن به هزینه های کشف سطح، Trident در یک وسیله نقلیه کوچکتر با سرعت بیشتری تنظیم می شود. این به تمام 12 سال نیاز دارد تا به مدار نپتون برسد. اما این نیز یک صنایع کوچکتر خواهد بود.
VoyagerTritonGeyser
جریرسرهای تریتون و زمین کتانالوپ، آن را یک هدف اولیه برای یافتن زندگی در منظومه شمسی ما می دانند.

Trident به آرایه های گسترده خورشیدی که بسیاری از ماموریت های فضایی استفاده می کنند نیاز ندارد. در عوض، از یک ژنراتور ترموالکتریک رادیو ایزوتوپ یا RTG استفاده می کند که باعث انسداد هسته ای برای برق و حرارت می شود. در حالیکه چنین باتری های هسته ای به طور گسترده در مأموریت های بزرگتر مورد استفاده قرار گرفت، ناسا اکنون با کمبود پلوتونیوم مورد نیاز برای سوخت گیری های RTG مواجه است. اما دو تا از آنها در برنامه Discovery برای گرفتن برنامه ها هستند و Trident، که به لبه های تاریک و دور خورشید سفر می کند، یک نامزد اصلی برای این راه حل انرژی BYO خواهد بود.

علاوه بر یک وسیله نقلیه کوچک پرتاب، بخشی از کم هزینه ماموریت از تجهیزات بازیافتی که برای ماموریت های دیگر ساخته شده است، می آید. “هیچ معجزه ای وجود ندارد پروکتر می گوید ما هیچ چیز فانتزی نمی کنیم. در عوض، آنها از مأموریت هایی مانند JUICE (JUpiter ICy moons Explorer) قرض می گیرند و مجموعه ای از ابزارها را به منظور ایجاد ماموریت از اجزای خارج از رکاب، به جای طراحی آنها از ابتدا، می گیرند.

طراحی آنها یک دوربین زاویه ای باریک ایجاد می کند که مانند یک تلسکوپ کار می کند، بنابراین ناسا می تواند ماه را از فاصله ای در مسیر و خروج تصویر کند. این همچنین شامل یک دوربین بزرگ زاویه ای می شود که می تواند در نور کم برای خود پرواز کند تا سطح بیشتری را با دقت تصویر کند. آنها طیف سنجی برای مطالعه ترکیب ماه و هر قطعه ای که آنها در آن قرار می گیرند، دارند. و Trident نیز یک مغناطیس سنج، وسیله ای است که فضاپیمای گالیله برای تشخیص اقیانوس های زیرزمینی در قمر یخی یخبندان، بازی می کند.

Prockter می گوید دوربین هایشان، حتی با یک پرواز، می توانند تقریبا تمام سطح تریتون را جذب کنند. او می گوید: “ما هنوز می توانیم بسیاری از ویژگی های زمین شناسی را ایجاد کنیم.” و همچنین اشاره می کند که سطح تریتون بسیار جدید است، دوم تنها برای IO در منظومه شمسی است. Prockter می گوید: “احتمالا امروز فعال است.” “داشتن یک بدن فعال تا کنون در منظومه شمسی باور نکردنی است … این یک جهان عجیب و غریب است. ما می خواهیم برویم و آن را می بینیم.