خانه / تکنولوژی های فضایی / فناوری و تکنولوژی المان نازی

فناوری و تکنولوژی المان نازی


Notice: Undefined index: taq_review_title in /home/fazayebi/public_html/wp-content/plugins/taqyeem/taqyeem.php on line 88

Notice: Undefined index: taq_review_total in /home/fazayebi/public_html/wp-content/plugins/taqyeem/taqyeem.php on line 90

User Rating: Be the first one !


آلمان نازی در دوران جنگ جهانی دوم موفق شد، موشک های بالستیک را ارتقا دهد. این موشک قاره‌پیما که به نام ۲v شناخته می‌شد، برای هدف قرار دادن مناطقی در فواصل بسیار دوردست طراحی شده بود. البته هیتلر هیچ‌گاه نتوانست از این موشک برای تغییر معادلات جنگ جهانی استفاده کند اما زمانی که فاتحان جنگ آلمان را به اشغال خود درآوردند، متوجه اهمیت این موشک شدند. این موشک‌ها به همراه مهندسان فعال آن و نقشه‌ها و طرح‌های آن مهم‌ترین غنایم جنگ جهانی دوم بود. غنیمتی که سنگ بنای برنامه‌های فضایی آمریکا و شوروی گردید.
ایالات متحده، مرد اول صنایع موشکی آلمان ،فون براون ، را نیز به خدمت گرفت. فون براون در اکثر پروژه های مهم ناسا حضور بسیار پر رنگی داشت. از جمله طراحی موشک برای پروژه های آپولو.
سازمان ملی هوانوردی و فضایی یا به اختصار” ناسا” ،سازمان فضایی ملی ایالات متحده امریکا، است. در جنگ سرد و پس از پرتاب ماهواره ی اسپوتنیک ۱ توسط اتحاد شوروی سوسیالیستی به فضا امریکا به فکر ایجاد سازمان فضایی ملی خود افتاد و ناسا در 29 ژوئینه ۸۵۹۱ با امضای رئیس جمهور وقت دولت ایزنهاور جای کمیته ی رایزنی ملی هوانوردی امریکا “ناکا” را گرفت و بنیادگذاری شد. “توماس کیت گلنان” به عنوان نخستین مدیر ناسا و “هیولاتیمر درایدن” به عنوان معاون او برگزیده شد و فعالیت رسمی ناسا از یک اکتبر ۸۵۹۱ آغاز شد. نخستین ماهواره ی فضایی ناسا نیز اکسپلور 1 بود.

ناسا کار خود را با نورث امریکن ایکس ۱۵ اغاز کرد و هشت خلبان در این پروژه توانستند خود را به زیر مدار زمین برسانند. در دوازده آوریل “یوری گاگارین” اهل شوروی با فضاپیمای وستوک 1 به فضا پرتاب شد و تبدیل به نخستین انسان فضانورد جهان گردید.
پروژه ی جمینای نیز دستاوردهایی همچون: نخستین مانور مداری و اتصال و پهلوگیری فضاپیما و نخستین راهپیمایی فضایی امریکا به همراه داشت.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *