خانه / بیشتر بدانیم / یک میلیاردر آمریکایی قصد دارد یک پرواز «اسپیس اکس» را به طور کامل بخرد

یک میلیاردر آمریکایی قصد دارد یک پرواز «اسپیس اکس» را به طور کامل بخرد

یک میلیاردر آمریکایی قصد دارد یک پرواز «اسپیس اکس» را به طور کامل بخرد و سه فرد عادی را با خود به گردش دور کره زمین ببرد.

جرد آیزاکمن گفته است که قصد دارد با بهره‌گیری از این سفر خصوصی، ۲۰۰ میلیون دلار برای بیمارستان کودکان «سنت جود» جمع کند. او نیمی از آن مبلغ را از جیب خودش می‌پردازد.

یک زن عضو کادر درمان از جمله افرادی است که برای این سفر انتخاب شده است. نفر دوم از میان کسانی که در ماه فوریه به بیمارستان «سنت جود» کمک کنند قرعه‌کشی می‌شود، و صندلی چهارم به یکی از صاحبان مشاغلی که از شرکت کارت اعتباری آیزاکمن در پنسیلوانیا استفاده می‌کند، داده خواهد شد.

هفته گذشته، نام سه تاجری که با پرداخت ۵۵ میلیون دلار با هواپیمای «اسپیس اکس دراگون» به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر خواهند کرد، نیز فاش شد. در گذشته، گردشگران به فضا باید با فضاپیماهای روسی به ایستگاه فضایی سفر می‌کردند.

آقای آیزاکمن مبلغی را که به «اسپیس اکس» خواهد پرداخت فاش نکرده است؛ اما گفته که کمک مالی پیش‌بینی شده به بیمارستان کودکان «سنت جود»، «بسیار بیشتر از هزینه مأموریت است.»

در حالی که قرار است یک فضانورد سابق ناسا سه تاجری را که با اسپیس اکس به فضا سفر می‌کنند همراهی خواهد کرد، آقای آیزاکمن خودش هدایت فضاپیما را بر عهده خواهد گرفت. او هم‌اکنون در حال یادگیری است تا بتواند در موارد اضطراری، کنترل این سیستم خودکار را در دست بگیرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *