خانه / اخبار / ناسا در آستانه راه اندازی اولین شبکه هواشناسی روی مریخ است

ناسا در آستانه راه اندازی اولین شبکه هواشناسی روی مریخ است

طبق اعلام ناسا، مریخ نورد «استقامت» با رسیدن به مریخ در سال آینده میلادی، گزارش های هواشناسی را در اختیار این سازمان فضایی قرار می دهد و با همکاری کاوشگرهای دیگر، اولین شبکه هواشناسی را روی سیاره سرخ ایجاد می کند .
این مریخ نورد که در تابستان سال جاری میلادی روانه فضا شد ، ماه فوریه سال آینده میلادی به سیاره سرخ می رسد و به دیگر مریخ نوردهای ناسا می پیوندد. این وسیله به مجموعه ای از سنسورها به نام «آنالیزکننده پویای محیط مریخ» (MEDA) مجهز شده که می تواند اطلاعات پایه مانند سرعت باد، دما و موارد دیگر را گزارش کند.
مریخ نورد جدید ناسا باید در سیاره سرخ وظایف مختلفی انجام دهد که برای مثال می توان به جمع آوری چندین نمونه برای یک ماموریت در آینده و ارسال آن ها به زمین اشاره کرد. یکی دیگر از وظایف آن، جمع آوری اطلاعات آب و هوا به وسیله MEDA است که توسط آن می توان به اطلاعات مختلفی دسترسی پیدا کرد.
SkyCam به عنوان بخشی از MEDA تصاویر و ویدیو از ابرهای مریخی ثبت می کند
این اطلاعات از اهمیت بالایی برای ناسا برخوردارند چرا که می توان از آن برای ماموریت های انسانی استفاده کرد. سیاره سرخ فاقد اکسیژن قابل تنفس است و علاوه بر دما، با مشکلات دیگری نیز دست و پنجه نرم می کند، بنابراین باید یک محل قابل سکونت برای فضانوردان ایجاد کرد.
MEDA مریخ نورد استقامت به گونه ای طراحی شده که با تجهیزات فضاپیما «InSight» و کاوشگر «کنجکاوی» کار می کند و به گفته ناسا، اولین شبکه هواشناسی در یک سیاره دیگر را تشکیل می دهند. MEDA یک ویژگی جدید به این سیاره اضافه می کند که آن قابلیت اندازه گیری دقیق ذرات گرد و غبار در اتمسفر است .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *