خانه / بیشتر بدانیم / دانشمندان از نور برای شناور کردن اجسام استفاده کردند.

دانشمندان از نور برای شناور کردن اجسام استفاده کردند.

✴⭐دانشمندان از نور برای شناور کردن اجسام استفاده کردند⭐✴
.
🔲تیم محققان بر این باورند که این روش می تواند به توسعه فضاپیماهایی منجر شود که انرژی‌شان از طریق نور تامین می شود. این نوع فضاپیماها می توانند به نزدیکترین سیاره در بیرون از منظومه شمسی سفر کنند. دهه‌ها پیش، دانشمندان انبرک‌های نوری ساختند تا با استفاده از فشار رادیواکتیو پرتو نور لیزری، اجسام را حرکت داده و دستکاری نمایند. با این حال، انبرک‌های نوری تنها برای شناور کردن و پیش راندن اجسام خیلی کوچکی مثل نانوذرات میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند و کاربردشان فقط به فواصل بسیار کوتاه محدود است🔲.
.
🔳بر اساس تحقیقات آنان، کلید این روش، ایجاد یک الگوی خاص در مقیاس نانو در روی سطح جسمی است که با نور به برهمکنش خواهد پرداخت. به جای استفاده از لیزرِ متمرکز شده بر روی یک نقطه به منظور دستکاری جسم، این الگو روش خود را رمزگذاری کرده و جسم را به حرکت در می آورد. علاوه بر این، منبع نور می تواند در فاصله چند میلیون کیلومتری قرار بگیرد🔳.
.
⚀محققان هنوز در فرایند آزمایش روی روش‌های خود کار می کنند. اما آنان پیش‌بینی کرده‌اند که مطالعۀ حاضر روزی منجر به توسعه و ساخت فضاپیمایی خواهد شد که بتواند فراتر از منظومه شمسی حرکت کند⚀.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *