خانه / اخبار / بازگشت فضانوردان به زمین را زنده ببینید

بازگشت فضانوردان به زمین را زنده ببینید

ناسا چهارشنبه هفته جاری(۲۱ اکتبر) بازگشت فضانوردان ماموریت اکسپدیشن ۶۳ از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین را به طور زنده پوشش خواهد داد.

به نقل از ناسا ، فضانوردان ماموریت اکسپدیشین ۶۳ پس از شش ماه حضور در ایستگاه فضایی بین المللی ۲۱ اکتبر به زمین بازخواهند گشت. “کریس کسیدی” فرمانده ماموریت اکسپدیشن ۶۳ از ناسا و “آناتولی ایوانیشین” و “ایوان وگنر” از سازمان فضایی فدرال روسیه فضانوردان این ماموریت هستند که چهارشنبه در ساعت ۱۶:۱۰ به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۳:۴۰ به وقت تهران) سوار فضاپیمای سایوز “MS-۱۶” خواهند شد.
فضاپیمای سایوز آنها ساعت ۱۹:۳۲ به وقت منطقه زمانی شرقی(۳:۰۲ بامداد به وقت تهران) از درگاه ماژول فضایی “پویسک” جدا خواهد شد و در ساعت ۲۲:۵۵ به وقت منطقه زمانی شرقی(۶:۲۵ به وقت تهران) و (۸:۵۵ روز ۲۲ اکتبر به وقت قزاقستان) با کمک چتر در جنوب شرقی شهر جزقازغان کشور قزاقستان فرود خواهند آمد.
تلویزیون و سایت ناسا به طور کامل لحظه خداحافظی خدمه این ماموریت و بسته شدن دریچه را روز چهارشنبه از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت منطقه زمانی شرقی(ساعت ۲۳ به وقت تهران) پوشش خواهد داد. پوشش لحظه جدا شدن آنها از ایستگاه فضایی بین المللی از ساعت ۱۹ به وقت منطقه زمانی شرقی(۲:۳۰ بامداد به وقت تهران) آغاز خواهد شد و در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت منطقه زمانی شرقی(ساعت ۵ صبح به وقت تهران) خارج شدن فضاپیما از مدار و فرود را به صورت زنده پوشش خواهد داد.
در روز سه شنبه(۲۰ اکتبر) کسیدی فرماندهی ایستگاه فضایی بین اللملی را به فضانوردانی که به تازگی به ایستگاه وارد شده اند خواهد سپرد که این برنامه نیز همان روز ساعت ۱۶:۱۵ به وقت منطقه زمانی شرقی(ساعت ۲۳:۴۵ به وقت تهران) از تلویزیون ناسا پخش خواهد شد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *