خانه / اخبار / ناسا در فضا ماهواره و فضاپیما می سازد

ناسا در فضا ماهواره و فضاپیما می سازد

به نقل از دیجیتال ترندز، ناسا اعلام کرد با شرکت Maxar Technologies همکاری می‌کند تا سیستمی رباتیک برای سرهم‌بندی قطعات فضاپیما و ماهواره‌ها در مدار زمین بسازد.

هدف از این پروژه استفاده از فناوری‌های نوین برای ساخت قطعات و سرهم بندی بخش‌های مختلف فضاپیما و ماهواره مانند آنتن مخابراتی در ارتفاع چند هزار کیلومتری زمین است.

ماموریت فرایند ساخت و سرهم بندی قطعات و بخش‌ها در فضاپیمای Restore-L ناسا انجام می‌شود و هدف آن نیز افزایش چرخه عمر ماهواره‌ها است. این فناوری کمک می‌کند عملیات ماهواره‌ها کارآمدتر شود و همچنین از مشکل زباله‌های فضایی نیز می کاهد.

ابزار سرهم‌بندی و ساخت قطعات همراه فضاپیمای Restore-L ناسا در ۲۰۲۳ میلادی به فضا ارسال می‌شود. این ابزار SPIDER نام دارد و یک بازوی رباتیک ۱۶ فوتی با قابلیت سرهم‌بندی بخش‌های آنتن مخابراتی است.

در قسمت تولید این ماموریت، ابزار SPIDER یک تیر سبک کامپوزیتی ۳۲ فوتی را با استفاده از فناوری Tethers Unlimited’s MarkerSat می‌سازد.

در کل این ابزار بخشی از ماموریت ناسا برای تجاری سازی مدار زمین جهت همکاری با شرکت‌های خصوصی است تا به این ترتیب هزینه فعالیت‌های اکتشاف فضا ارزان‌تر شود.

با توجه به تقاضای روزافزون برای سرویس و ساخت ماهواره‌ها، انجام این فعالیت‌ها در مدار زمین در هزینه و زمان صرفه‌جویی می‌کند. همچنین فناوری مذکور به ماموریت‌های ارسال فضانوردان به ماه و مریخ نیز کمک می‌کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *