خانه / بیشتر بدانیم / ۶۰ماهواره استارلینک با موشک چندبار مصرف فردا به مدار زمین می روند

۶۰ماهواره استارلینک با موشک چندبار مصرف فردا به مدار زمین می روند

به نقل از دیجیتال ترندز، اسپیس ایکس همچنان قصد دارد ماموریت خود برای تامین اینترنت در سراسر جهان را ادامه دهد.  در همین راستا  اسپیس ایکس قصد دارد روز دوشنبه ۶۰ ماهواره استارلینک به مدار زمین پرتاب کند. این ماهواره ها همراه موشکی پرتاب می شوند که بخش هایی از آن قابل استفاده است.

برای پرتاب ۶۰ ماهواره مذکور، اسپیس ایکس از یک موشک قدیمی فالکون ۹ استفاده می کند. قسمت اول این موشک چند بار استفاده شده است. به طور دقیق در پرتاب روز دوشنبه، قسمت اول این موشک برای چهارمین بار استفاده می شود.

علاوه بر آن اسپیس ایکس دماغه موشک که برای حفاظت از موشک در برابر گرما و فشار شدید اتمسفر  استفاده می شود را نیز دوباره به کار می گیرد. بخش های قابل استفاده موشک به زمین باز می گردند. دماغه موشک مذکور قبلا در ماه آوریل برای پرتاب ماهواره های مخابراتی عربستان سعودی به کار رفته بود.

موشک های چندبار مصرف  به صرفه جویی در هزینه ها و منابع کمک زیادی می کنند.

نخستین مجموعه از ماهواره های استارلینک در ماه می سال جاری میلادی به آسمان ارسال شدند و در این اواخر الون ماسک توانست با استفاده از سیستم استارلینک چند توئیت ارسال کند.  اسپیس ایکس تصمیم دارد در نهایت شبکه ای از  ۳۰ هزار ماهواره استارلینک در مدار زمین ایجاد کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *