خانه / بیشتر بدانیم / کاوشگر مریخ «روزالیند» تکمیل شد

کاوشگر مریخ «روزالیند» تکمیل شد

به نقل از دیلی میل، سازمان فضایی اروپا  کاوشگر «روزالیند» را تکمیل کرده است. این کاوشگر بخشی از پروژه ExoMars است که سال آینده به فضا پرتاب می شود.

«روزالیند» مجهز به دوربین های جدید با کیفیت بالا است تا حیات در مریخ را بررسی و جستجو کند. البته هنوز آزمایش فرود کاوشگر با کمک چتر نجات انجام نشده است.

این آزمایش ها ماه نوامبر انجام می شود. «پیترو باگلیونی» مدیر پروژه ExoMars  توضیح داده که طی دو آزمایش در اوایل سال جاری مشکلاتی در سیستم فرود با چتر نجات رصد شده است. به گفته او این اشکالات مشخص شده و اقداماتی برای برطرف کردن آنها نیز انجام شده است.

او در این باره می گوید: آزمایش ماه نوامبر باید موفقیت آمیز باشد یا حداقل نشانه هایی از موفقیت آمیز بودند اقدامات را دربر داشته باشد.

به هرحال این کاوشگر ۶ چرخ مجهز به یک مته ۲ متری دارد تا نمونه هایی از زیر سطح سیاره را جمع آوری کند.  همچنین «روزالیند» دارای ۹ ابزار است که به دانشمندان کمک می کند مرحله به مرحله در سیاره سرخ کاوش هایی انجام دهند.

در کنار این موارد کاوشگر مجهز به یک سیستم مسیریابی خودکار است که به آن کمک می کند با سرعت بیشتری بین نقاط مختلف سیاره کمک کند.«روزالیند» قرار است در جولای ۲۰۲۰ میلادی از مقر فضایی بایکونور در قزاقستان به آسمان پرتاب شود.  طبق برنامه ریزی کاوشگر در مارس ۲۰۲۱ میلادی روی مریخ فرود می آید. پروژه ExoMars با همکاری سازمان فضایی روسیه وناسا انجا می شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *