خانه / اخبار / تحقیقات درباره شکست پرتاب ماهواره نظامی امارات آغاز می شود

تحقیقات درباره شکست پرتاب ماهواره نظامی امارات آغاز می شود

به نقل از دیلی میل، روز گذشته مقامات سازمان فضایی اروپا اعلام کردند تحقیقاتی را درباره شکست عملیات پرتاب موشک European Vega و نابودی ماهواره نظامی همراه آن (متعلق به امارات متحده عربی) آغاز می‌کنند.

این موشک همراه ماهواره FalconEye1 Earth روز چهارشنبه از یک بندر فضایی در گینه فرانسه به آسمان پرتاب شد. شرکت آریان اسپیس اپراتور این عملیات بود. موشک وگا نیز ساخته شرکت ایتالیاییAvio Aero است.

حدود ۲ دقیقه پس از پرتاب کارشناسان کنترل عملیات از ایجاد اختلالی پس از احتراق قسمت دوم موشک خبر دادند. به گفته ٖآنها مسیر پرتاب موشک بسیار نازل بوده و از سوی دیگر ارسال اطلاعات تله متری موشک نیز قطع شده است.

در همین راستا شرکت آریان اسپیس و سازمان فضایی اروپا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند یک کمیته تحقیقاتی مستقل را برای بررسی این رویداد تعیین می‌کنند.

این نخستین باری است که یک موشک وگا دچار اختلال شده است. سازمان فضایی اروپا از این موشک برای ماموریت هایی در مدار زمین استفاده می کند. درهمین راستا پرتاب های دیگر موشک وگا به دلیل انجام تحقیقات معلق شده است. اما عملیات های آماده سازی برای پرتاب آتی موشک بزرگتر آریان۵ در حال اجرا است.

به گفته مقامات ارزش ماهواره FalconEye1 چندصدمیلیون دلار بوده است. این یکی از دو ماهواره نظامی امارات متحده عربی است که قرار است در سال جاری به آسمان پرتاب شوند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *