خانه / بیشتر بدانیم / شهاب سنگ نادر که در کاستاریکا پیدا شده بود، می تواند منشع آب های زمین را روشن کند

شهاب سنگ نادر که در کاستاریکا پیدا شده بود، می تواند منشع آب های زمین را روشن کند

یک شهاب سنگ نادر در کاستاریکا، ستاره شناسان مسابقه ای برای دست یافتن به نمونه های خود دارند.

شهاب سنگ یک رویا ستاره شناس است. در حوزهیی که مطالعاتی را تعریف میکند، اشیاء و پدیدههای فوقالعاده و فراتر از جو زمین را نشان میدهد، بسیاری از محققان هرگز فرصتی برای لمس کردن یا دیدن آنچه را که مطالعه میکنند، نزدیک نکنند. اما پس از آن، گاهی اوقات این اقلام به راحتی باران از آسمان، به شکل سنگ های فضای باستانی به نام شهاب سنگ ها.

شهاب سنگ ها در بسیاری از انواع مختلف آمده اند. اما بعضی از گرانبها کاندیدای کربنی نامیده می شود که ارزش آنهاست زیرا مقدار زیادی آب و ترکیبات آلی دارند. این شهاب سنگ ها حاوی تاریخچه این آب از روزهای اولیه خورشید است و ردیابی مواد زندگی در سیارات و فضا را توزیع می کنند.

در 23 آوریل سال جاری، یکی از این شهاب سنگ ها، تقریبا به اندازه یک ماشین لباسشویی، از طریق آسمان از شهر آگواس زارکاس کاستاریکا عبور می کند. همانطور که سقوط کرد، آن را به بسیاری از قطعات کوچک تر فرو برد، و ستاره شناسان به جمع آوری و مطالعه آنها. طبق یک نشریه مطبوعاتی از دانشگاه ایالتی آریزونا ، که در حال مطالعه شهاب سنگ است، آنها اولین سقوط بزرگ کاندیدای کاندید در نیم قرن است و باید اطلاعات کافی درباره تاریخ آب در منظومه شمسی ارائه کنند.

توپ های لکه دار

اگر چه سیاره در طول میلیاردها سال در فضا جان سالم به در برده است، تمام آب موجود در کانادای کربنات می تواند آنها را شگفت آور شکننده پس از برخورد با زمین. آنها اساسا گلوله های رس هستند و وقتی که در معرض آب بیشتری قرار می گیرند سریعا تجزیه می شوند و ممکن است شروع فصل بارانی در کاستاریکا باشد. به همین دلیل شکارچیان شهاب سنگ می دانستند که یک تیک تیک ساعت به محض این که هلیکوپتر در سراسر آسمان در بالای آگواس زارکاس قرار داشت، وجود داشت.

آنها تا پنج روز برای جستجو و جمع آوری شهاب سنگ ها از منطقه اطراف قبل از باران افتادند. تاکنون حدود 55 پوند جمع آوری شده است. بعضی از آنها به دلیل شکارچی شهابسنگ به نام مایکل کشاورز، به ASU راه خود را ادامه دادند. او برخی از سنگهای فضایی را جمع آوری کرده یا آنها را از مردم محلی خریداری کرده و آنها را به ASU اهدا کرده است که دارای مرکز اختصاصی مطالعات شهاب سنگ است. محققان مقایسه Aguas Zarcas سقوط به دیگر، که قبلا شناخته شده شهاب سنگ به طوری که آنها را می توان با دقت طبقه بندی شده است.

AguasZarcasMeteorite
یک شهاب سنگ ناگهانی به صورت قطره ای از Aguas Zarcas سقوط کرد و وزن آن 146.2 گرم بود. این نمونه متعلق به مجموعه ی خصوصی، مایکل کشاورز است.
ASU

آخرین بار چنین سقوط زیادی از شهاب سنگ های غنی از آب رخ داده بود شهاب سنگ مورچسون در استرالیا در سال 1969. 220 پوند شهاب سنگ مورچسون یکی از سنگهای فضایی مورد مطالعه در تمام دوران باقی مانده است، به دلیل اندازه بزرگ و ترکیب غنی آن که شامل ترکیبات آب و ترکیبات آلی ضروری برای زندگی است.

تمام شهاب سنگ ها به عنوان بخشی از سیارک های بزرگتر شروع شده است. این بلوک های ساختمانی از منظومه شمسی همانند سنگ های فضایی قدیمی است که برای تشکیل سیاره زمین و دیگر سیارات مواجه شدند و می تواند منبع آب های زمین و دیگر مواد حیاتی برای شکل گیری زندگی باشد. با تجزیه و تحلیل شیمی دقیق آب موجود در شهاب سنگ ها، محققان می توانند یاد بگیرند که چگونه و چگونه زمین آب خود را به دست آورد، که تأثیر زیادی بر تاریخ اولیه زمین داشته است. سیارک ها همچنین می توانند ترکیبات کربنی داشته باشند که دانشمندان فکر می کنند برای تشکیل زندگی ضروری است.

علاوه بر تاریخچه سیستم منظومه شمسی، شهاب سنگها نیز ممکن است آینده ما را هدایت کنند. سیارک های معدنکاری برای آب یک گام کلیدی در اکثر برنامه های اکتشاف فضایی آینده استو آن روزها هرگز نزدیک به دست نیستند.

در همین حال، تحقیق در مورد شهاب سنگ های آگاس زرکاس فقط آغاز شده است، و محققان احتمالا می توانند اسرار خود را برای دهه های آینده استخراج کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *