خانه / اخبار / دوردست ترین شی فضایی قرمز رنگ است

دوردست ترین شی فضایی قرمز رنگ است

به نقل از انگجت، در ماه فوریه ناسا واضح‌ترین تصویر از «اولتیما تول» دوردست‌ترین شیء فضایی رصد شده را منتشر کرد. این شیء فضایی در کمربند سیارکی کوییپر قرار دارد و فضاپیمای رباتیک نیوهورایزنز از کنار آن رد شد و تصاویری ثبت کرد.

اکنون محققان تیم نیوهواریزنز نخستین نتایج علمی اطلاعات دریافتی از فضاپیما را منتشر کرده‌اند. این تحقیق که در نشریه ساینس منتشر شده اطلاعاتی از ترکیبات سطح شناسی شیء آسمانی و فرایند تشکیل آن را فراهم می‌کند. طبق اطلاعات قبلی ناسا، اولتیماتول از ۲ بخش تشکیل شده و شبیه یک آدم برفی است. اما در اصل مسطح و شبیه پنکیک است.

به نظر می‌رسد دو بخش سیارک نزدیک به یکدیگر تشکیل و در نهایت ادغام شده‌اند. اندازه قسمت بزرگ‌تر ۲۲ در ۲۰ در ۷ و اندازه بخش کوچک‌تر حدود ۱۴ در ۱۴ در ۱۰ کیلومتر است.

علاوه بر این موارد اولتیماتول قرمز رنگ است و سرخی آن حتی از پلوتو نیز بیشتر است. در حقیقت اولتیماتولقرمزترین شیء است که نیوهورایزنز رصد کرده است. اما محققان هنوز در این باره مطمئن نیستند. به اعتقاد آنان سرخی اولتیماتول در نتیجه تغییرات مواد معدنی سطح آن ایجاد شده است.

همچنین تحقیق نشان می‌دهد شیء آسمانی مذکور هر ۱۵.۹۲ ساعت دور محور خود مدار می‌زند. همچنین درخشان‌ترین قسمت شیء آسمانی گردن آن یا محل اتصال دو بخش به یکدیگر است

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *