خانه / اخبار / اولین پرواز تجاری

اولین پرواز تجاری

Falcon Heavy SpaceX احتمالا در اولین پرواز تجاری خود را امروز راه اندازی خواهد کرد. راه اندازی موشک از اوایل ماه آوریل به علت نگرانی های نامشخص به تعویق افتاد و سپس به دلیل آب و هوا دوباره این هفته به تعویق افتاد. اما روز چهارشنبه یک پیش بینی واضح با احتمال 80 درصد از راه اندازی وجود دارد، بنابراین شانس خوب است ماموریت ادامه خواهد داد. پنجره راه اندازی این ساعت در ساعت 6:35 بعد از ظهر باز می شود و روز پنج شنبه تا ساعت 8:32 بعد از ظهر گسترش می یابد.

Falcon Heavy یک نسخه اصلاح شده از موشک فالکون 9 است که توسط SpaceX ساخته شده است، که اساسا از سه Falcon 9 ساخته شده است، البته با یک هسته مرکزی تقویت شده. این وسیله به عنوان وسیله نقلیه سنگین SpaceX به کار گرفته شد و با پنج میلیون پوند توانایی حمل بارهای بالاتری را به مدار زمین و فراتر از آن منتقل کرد.

محموله واقعی Falcon Heavy ، ماهواره ارتباطات عربستان عربستان -6A است که وزن آن بیش از 13000 پوند است. موشک قادر به تحویل تا 59،000 پوند به یک مدار مشابه است، اما این بدان معناست که SpaceX قادر نخواهد بود برای تقویت کننده های خود را برای استفاده مجدد بازیابی کند. هر زمان که امکان دارد، SpaceX قصد دارد با کمترین سرعت پرتاب کند تا بتواند زمین را بسازد و احتمالا مجددا استفاده از تقویت کننده هایی را که Falcon Heavy را تشکیل می دهند، استفاده می کنند.

راه اندازی امروز به دنبال یک برنامه شبیه به اولین پرواز آزمایشی Falcon Heavy در سال گذشته است. پس از آن، تقویت کننده های سمت به طور موفقیت آمیزی فرود آمدند در حالی که هسته مرکز هدف خود را بر روی بارج در دریا از بین برد و از بین رفت. یک بار دیگر، دو طرف تقویت کننده تلاش خواهند کرد تا فرود در کیپ کاناورال. تقویت کننده های استاندارد فالکون 9 در این نقطه چند فرود موفق داشته اند و انتظار می رود از آنها برای ماموریت های آینده استفاده مجدد شود.

در واقع، دو تقویت کننده جانبی که پرواز خواهند کرد، برای پرواز بعدی Falcon Heavy برای ماه ژوئن برنامه ریزی شده است. این اولین پرواز Falcon Heavy برای استفاده مجدد از تقویت کننده ها خواهد بود.

تقویت کننده مرکز تقویت دوباره تلاش برای فرود اقیانوس روی کشتی هواپیمای بدون سرنشین، جایی که حاشیه بیشتر برای خطا وجود دارد. از آنجا که تقویت کننده آن تقویت کننده سنگین تر است و به دلیل مرکز هسته ای است، آن را سریع تر و سریعتر از طرف تقویت کننده های هواپیما می چرخاند و مشکل فرود را افزایش می دهد. پس از فرود فرود آمدن در سال 2018 Musk نشان داد که هسته مرکزی مایع احتراق به اندازه کافی برای روشن شدن تمام موتورهای مورد استفاده برای فرود ندارد و راه حل را “واضح” نامیده است. آزمایش واقعی در چند ساعت اتفاق می افتد، اگر Falcon سنگین می تواند نه تنها راه اندازی، بلکه سه قدرت تقویت کننده آن را نیز به زمین می اندازد. شما می توانید جریان زندگی زیر و یا در وب سایت SpaceX را تماشا کنید .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *