خانه / اخبار / ساخت سکونتگاه فضایی با چاپگر سه بعدی

ساخت سکونتگاه فضایی با چاپگر سه بعدی


Notice: Undefined index: taq_review_title in /home/fazayebi/public_html/wp-content/plugins/taqyeem/taqyeem.php on line 88

Notice: Undefined index: taq_review_total in /home/fazayebi/public_html/wp-content/plugins/taqyeem/taqyeem.php on line 90

User Rating: Be the first one !

به نقل از نیواطلس، ناسا از چهار سال قبل به دنبال عملیاتی کردن این ایده بوده و حالا آن را تقریباً تکمیل کرده است.

مدل‌های مجازی مفصل این طرح با همکاری گروه‌های متعددی تکمیل شده و قرار است این سکونتگاه‌ها برای زندگی طولانی مدت فضانوردان بر روی کره مریخ تأسیس شوند.

ناسا بدین منظور مسابقه‌ای عمومی برگزار کرده بود تا طرح‌های خلاقانه ای را در این راستا دریافت کند و قرار است هر یک از برندگان رقابت نهایی که ماه آینده برگزار می‌شود، جایزه‌ای ۱۰۰ هزار دلاری دریافت کنند.

شرکت کنندگان در این رقابت ناسا از سال ۲۰۱۵ تا به حال در تلاش برای ارائه طرح‌هایی بوده‌اند که ایجاد سرپناه برای فضانوردان را در مریخ تنها با استفاده از چاپگر سه بعدی ممکن کند.

رقبا باید در مرحله نهایی این رقابت، طرح و نقشه داخلی هر سازه و فضاهای داخلی آنها را نیز اضافه کنند و نحوه ساخت هر بنا را نیز به دقت تشریح کنند. بدین منظور باید مدل‌های سه بعدی با استفاده از تصاویر ویدئویی به نمایش درآیند.

تا به امروز بیشترین امتیاز را در این رقابت گروه SEArch+/Apis Cor از نیویورک کسب کرده است. رتبه دوم نیز به گروه Team Zoperhous از آرکانزاس رسیده که چاپ سکونتگاه‌های طراحی شده آن توسط ربات‌های خودران صورت می‌گیرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *